Nyhedsbrev Februar 2022

Status for DDBU turneringerne:

Oldboys har 11 point efter 11 kampe

Serie 3 har 12 point efter 10 kampe, og er på 3. pladsen.

Serie 2 har 13 point efter 10 kampe, og er på 2. pladsen.

3. division har 9 point efter 8 kampe, og er på en delt 1. plads.

Torsdagsklubben/Pensionistturneringen, som formiddagsspillerne deltager i, har haft 6 kampe siden 1. januar. Holsted har samlet i alt 21 point, men modstanderne har kunnet samle 27 point.

De interne turneringer bevæger sig langsomt, meget langsomt, og der er ikke noget nyt siden sidste nyhedsbrev 🙁 .

Handicap Pulje 1:

Poul Erik P har spillet 1 kamp og har 0 point

Finn S. har spillet 2 kampe og har 4 point

Bent har spillet 1 kamp og har 0 point

Handicap Pulje 2:

Niels har spillet 2 kampe og har 0 point.

Hans Henning har spillet 2 kampe og har 4 point.

Erik har spillet 1 kamp og har 0 point.

Kurt har spillet 1 kamp og har 2 point.

Klubmester Turnering

Ingen kampe spillet 🙁

Den 27. januar 2022 havde klubben generalforsamlinger for 2020 & 2021. 21 var tilmeldte, men der var forfald på grund af Corona, og andre var forhindret på anden vis. Så vi var 17 mødt op.

Generalforsamlingerne blev afholdt ifølge dagsordenen, og 2 nye medlemmer til bestyrelsen blev valgt, nemlig Jan Bloch Nielsen og John Lauridsen. Ny er også René Laursen som tiltrådte som suppleant. Kurt Hansen og Erik Steen Jensen er nye som revisorer. I alt 5 nye medlemmer på tillidsposter i klubben. Velkommen til jer.

Den 4. februar afholdt bestyrelsen konstituerende bestyrelsesmøde, og posterne blev fordelt således:

Formand: Poul Erik Petersen

Næstformand: Jan Bloch Nielsen

Kasserer: Jørgen Olesen

Turneringsleder: Bent Hauborg

Materielforvalter: John Lauridsen

på bestyrelsesmødet blev drøftet, lige som det var et emne på generalforsamlingen, hvordan holder vi medlemmer i klubben, og især hvordan får vi gennemsnitsalderen ned i klubben.

Et evigt tilbagevendende emne.

Vi kan jo ikke blot stille os tilfreds med at ”sådan går det i alle klubber”.

Skal vi lykkes med at få medlemstilgang er det vigtigt at alle medlemmer gør en indsats med at fortælle til naboer, venner, kollegaer og familie o.s.v., at alle har adgang til at være medlem i klubben, og at

Der er altid en måneds prøvetid.

Ta gerne en ven med i klubben som gæst, og det er ikke nødvendigt at udfylde og betale gæstepris de første gange.

Kø kan lånes i klubben.

Reglerne behøver man ikke kende før man møder op første gang.

Klubben er åben alle 7 dage i ugen.

Forsøg at ha’ en fast partner blandt medlemmerne som nye spillere har at spille med.

Bland gerne lidt SKOMAR eller 3Kryds ind for variationens skyld.

Om man vil spille for fornøjelsens skyld eller ønsker at blive turneringsspiller, man er lige velkommen.

Er man yngre end 50 år, er det perfekt.

Er man ældre er det også godt.

På den længere bane vil bestyrelsen prøve, om der kan skabes kontakt til Højmarksskolen for at se om billard kan være en del af idrætsfaget eller lignende.

Vigtigt er det, at de 5 mand i bestyrelsen ikke står alene med tiltagene. Der skal en stor kontaktflade til fra medlemmerne i klubben til verden uden for klubben, hvis det skal rykke noget.

Klubtrøjer er nu fordelt, og de har haft premiere i turneringer allerede. Så er håbet jo at de kan være med til at gi et par førstepladser…..